Isnin, 25 Mei 2015

Bercuti Setelah Matlamat Tercapai

Alhamdulillah. Seperti yang dinyatakan dalam artikel sebelum ini ....aku amat gembira dengan terbinanya Tembok Pagar Konkrit di sekeliling Dusun Ku seluas 2 ekar itu. Bermula pada 9/5/2015 hingga 16/5/2015, aku dan isteri membuat lawatan ke Selatan Tanah Air. Seperti lawatan kami yang terdahulu, aku lebih suka memandu kenderaan mengikut jalan2 kampung dan pantai terutama kawasan pendalaman supaya aku dapat melihat sendiri suasana kehidupan natural yang tak tercemar oleh binaan canggih rekaan manusia.

Dari Kuantan kami Ke Mersing melalui jalan pantai. Makan malam ikan bakar di Pantai Mersing dan bermalam disini. Keesokan harinya kami meneruskan perjalanan melalui jalan kampung pendalaman dan singgah di beberapa tempat menarik yang rupanya menjadi tempat percutian warga asing khususnya orang2 Singapura. Diantara pantai menarik yang kami singgah ialah Pantai Pasir Lanun, Pantai Teluk Penggorek seterusnya hingga Desaru selatan Johor.

Kami bermalam di Johor Bharu dan pada siangnya berulang alik melawati Singapura. Diantara tempat2 yang kami lawati di Singapura adalah Zoo, Rochor Road, Geylang Serai, Bugis Street dan Woodland.

Dari JB kami bertolak balik melalui jalan Pantai merentasi Pagoh, Muar dan Bermalam di Melaka. Seterusnya kami melalui Tanjung Keling, Bukit Cina, Linggi, Pengkalan Kempas dan berhenti di Port Dickson. Akhirnya kami kami tiba di rumah kami di Ara Damansara. Kami akhirnya tiba di Kuantan dengan selamatnya pada 16/05/2015.

InsyaAllah, minggu hadapan kami akan ke KL semula untuk berehat lagi selama seminggu.

Di Pantai Teluk Penggorek
Di Pantai Desaru
Di Zoo Singapura
Berhenti sekejab di Telaga Hang Tuah & Malam ini makan di Umbai
Hotel sederhana sesuai untuk berehat & bermalam