Selasa, 1 Julai 2014

Hey!!!!!.....It works for me & my wife.

Ingat lagi pasal Resipi Mengurangkan Cholestrol dalam Artikel yang lepas. Ya...satelah 2 minggu aku dan isteri memakanya setiap hari ianya telah menunjukkan pengurangan Cholestrol yang amat ketara pada diriku dan isteri. Seperti yang aku nyatakan dalam artikel lalu bahawa kali terakhir aku membuat Full Medical Check Up ialah dalam tahun 2009 sebelum bersara. Result Cholestrol pada masa itu ialah 6.3 iaitu agak tinggi. Selepas itu aku tidak membuat sebarang medical check up kerana aku fobia pada jarum kerana takut untuk diambil darah untuk diuji.

Isteri aku pula rajin membuat medical check up kerana dia tak takut diambil darah melalui jarum. Kali terakhir isteriku membuat medical check up ialah 6 bulan lepas. Pada masa itu result Cholestrol nya adalah 8.0. Aku dapat bayangkan ketika itu iaitu mungkin result Cholestrol aku juga sama dengan isteri kerana saban hari kami memakan makanan yang sama.

Pada hari khamis lepas, 26/6/2014 aku dan isteri telah membuat Full Medical Check Up di Pathlab Kuantan. Darah kami diambil, air kencing juga diambil. Pemeriksaan tekanan darah juga dilakukan melalui peralatan yang canggih bukan Omron Meter yang aku gunakan dirumah. Result Tekanan Darah untuk diriku yang aku nampak pada hari itu ialah 130/80. Chemist mengatakan yang result tekanan itu sudah kira baik untuk umur ku.

Hari ini aku telah dipanggil ke Pathlab Kuantan untuk diberi penerangan berkenaan keputusan ujian Full Medical Check tersebut.  Ada 3 helai keputusan yang melibatkan Haematology, Diabetes Screen, Kidney Function Tests, Lipid Profile yang melibatkan Cholestrol, Liver Function Tests, Hepatitis Screen, Tumour Markers, Thyroid Screen, Serology dan Urinalysis.

Alhamdulillah. Keputusan pemeriksaan untuk aku dan isteri hampir sama. Mungkin kerana kami memakan makanan yang sama setiap hari.  Result untuk Glucose (Diabetes) adalah 5.1. Kidney Function - Terbaik (within lowest range bagi semua bahan ujian) . Keadaan Jantung - Terbaik kerana "No Early WBC Seen" dan RBCS are normochromic and Normocytic". Aku tidak faham terms ini tetapi Chemist menerangkan bahawa Tiada tanda2 yang menunjukkan kelemahan fungsi jantung setakat ujian ini.

Result Cholestrol

Haa..ini yang aku nanti2kan kerana ia melibatkan ramuan ubat yang aku makan. Subhanallah, Result Cholestrol untuk aku & isteri sama iaitu 5.8 (Had maksima bebas Cholestrol ialah 5.2).  Ini bermakna Ramuan Resipi itu telah membantu menurunkan kadar Cholestrol kami walaupun hanya 2 minggu memakannya.  Penurunan Cholestrol isteriku amat ketara dari 8 kepada 5.8. Dan keputusan ini juga mengesahkan yang Madu Lebah yang aku pasarkan tidak mengandungi campuran gula kerana Result Glucose (Diabetes) 5.1.

Sekali lagi aku mengesyorkan kepada sesiapa yang mengalami paras Cholestrol tinggi atau masalah jantung supaya memakan Resipi Ramuan yang aku muatkan di artikel yang lepas.