Selasa, 17 Mei 2022

Kawan Lama

 Akhirnya dapat juga aku berjumpa 2 kawan baik.

1. Hj. Sobri (tepi kanan)

Rakan rumah sewa (RM10/= sebulan) di Kepala Batas semasa menuntut di KBSS Form 4 dan Form 5 dalam class yg sama. Kami tinggal berdua saja dalam pondok kecil usang serta masak sendiri serba ada. Kini .... beliau usahawan berjaya.


2. Rahim Jusuh (tengah)

Kawan baik aku sekampung. Beliau sentiasa menghubungi aku dan pergi & tidur di bilik aku ketika menuntut di ITM, pergi ke rumah sewa aku ketika aku mula kerja di Shah Alam dan semenjak beberapa tahun lalu hingga kini menjadi penyampai zakat tahunan aku kepada orang2 susah yg kami kenali semenjak kecil di kampong apabila cukup haul setiap Ramadhan.


Alhamdulillah!!! Pagi tadi kami bertiga bertemu.... menceritakan kisah2 silam.


Bertahun...tahun suuudah lama

Tiada pernah kita berjumpa

Dikau pergi entah kemana

Duhai kawan ku nan setia...

17/5/2022