Jumaat, 30 Disember 2022

Kemana Tumpahnya Kuah???

Like father, like son.

Aku mula berkebun sebaik saja pencen. Tapi, anak aku ini yg masih dalam 30an ..... sanggup ambil cuti 2 minggu pergi berkursus Menanam Nenas di Pontian Johor untuk diusahakan di tanah yg baru dibeli di Kelantan. Sebahagian sulur yg dibawa balik ditanam di tanah aku di Kg Pandan, Kuantan seperti dalam photo diatas. Nampaknya beliau amat gigih berkebun. Lega rasanya kerana kuah tumpah ke nasi juga. Alhamdulillah.


Kali ini aku upload kan juga photo2 hasil jangka pendek berterusan  yg aku petik kelmarin sebelum datang ke KL nie, seperti Selom (dalam 6kg), Limau Kasturi (sekampit baja) dan Kelapa (dari Kebun Seri Mahkota). Hasil2 sampingan ini dah lama aku tak update kan sebelum ini ... tapi ianya tetap berterusan produktif penangan Baja Kompos RN buatan sendiri.


Mula bercuti untuk bulan ini... InsyaAllah, akan balik menyangkul semula pada 9/01/2023 nanti.

(Copy paste from my FB Posting)

Aku petik dalam 6kg daun Selom

Anak aku sedang menanam nenas.

Sekampit baja Limau Nipis, Kelapa dari Kebun Seri Mahkota.