Khamis, 16 Julai 2015

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin

Di kesempatan ini saya mengucapkan "Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua Pengikut Blog ini dan pengunjung yang sudi singgah di sini. Semoga Tuan Puan sekelian berada dalam keadaan Sihat Walafiat dan Tabah mengharungi liku2 kehidupan di alam maya ini. Lakukan yang terbaik kerana kita hanya di beri peluang untuk hidup sekali saja sebelum kita beralih ke alam kekal. Pastikan kita membawa bekalan yang mencukupi ke sana bagi memastikan yang kita juga dapat hidup dengan atau lebih sempurna daripada apa yang kita nikmati di dunia ini.

Saya memohon ampun & maaf sekiranya ada terlanjur perkataan & tindakan yang menyinggung perasaan kalian. Ingatlah Dosa sesama manusia hanya akan terampun apabila manusia berkenaan memaaf atau mengampunkannya. Saya dengan rendah diri memaafkan semua pengikut & pengunjung terutama yang berinteraksi dengan saya selama ini jikanya ada terhadap saya.

Sekali lagi saya menggunakan hasil usaha saya dibidang pertanian ini khususnya dalam Menyambut Kemeriahan Suasana Aidilfitri.

Saya telah menebang 3 batang buluh lemang dari salah satu rumpun buluh yang saya tanam di Dusun Ku kira2 tiga tahun yang lalu. Kesemua 6 rumpun buluh lemang tumbuh subur membesar dan memanjang dengan produktif sekali. Tanaman buluh lemang juga boleh mendatangkan hasil yang baik kerana  tinjauan pasaran mendapati yang buluh lemang kosong dijual pada harga RM3/= seruas.

Wassalam.

Salah satu Rumpun Buluh Lemang di Dusun Ku
Ruas Buluh Lemang yang telah di Potong 
Membakar Lemang Sendiri di Belakang Rumah