Khamis, 31 Ogos 2017

Lychee Brazil Kembali Berhasil

Buah kegemaran aku ini kembali lagi. Kali ini banyak pokok2 yang aku tanam samada di perkarangan rumah, Homestay dan Dusun turut berbuah.

Aku menggemari buah ini kerana isinya yg besar dan tebal, lemak dan manis, kering dan tidak berair serta berkeadaan yang elok dan tidak diganggu ulat atau serengga.

Oleh kerana buahnya semakin banyak, kemungkinan di musim2 hadapan aku akan cuba memasarkannya pulak. Belum pernah aku menjumpai orang menjual buah Lychee Brazil ini sebelumnya. Isteri aku pulak sibuk menyemai benih Lychee Brazil ini kerana semua semaian beliau dimusim lepas habis dijual pada rakan2nya dengan harga RM10 sepokok. Hingga kini masih ada outstanding order yg belum dipenuhi.

Isinya yg tebal, kering, lemak dan manis
Buah di pokok perkarangan rumah aku.