Khamis, 9 Jun 2022

Cemas!!!!!

 Fuuh!!! Cemas.....


Sebelum nie, tak jadi macam hari ini. Contohnya semalam, order lebih banyak dan seperti biasa pergi proses dan hantar kpd pelanggan sebelum jam 9.30 pagi tanpa ada masalah.


Pagi ini .... order hanya 13 ekor saja. 7.30 pagi aku dah sampai tempat proses A di Taman Tas..... malangnya TUTUP.  Aku bergegas ke tempat proses B di Jaya Gading.... juga TUTUP. Aku call En. Aziz Pengurus Proses Ayam Makmur Gold Simpang Pekan.... Hanya proses di waktu malam saja. 


Macam mana nie??? Salah seorang pelanggan aku nak 5 ekor nak buat jamuan hari nie... hendak sebelum jam 10 pagi. Aku lantas pasrah cari satu tempat proses C di Desa Mesra .... Alhamdulillah!!! Masih buka walau pun dah hampir jam 9 pagi.... katanya sedang tunggu orang tempah nak proses Itik. Ayam tak ada hari ini .....Pembekal tak hantar katanya. Padanlah tempat proses lain semuanya tutup. 


Walau pun cemas .... suka juga dalam hati...ketika ayam orang lain tak ada.... Kitak Adak Bah!!!!


Tapi.... what's next?   Kena beli mesin proses sendiri nie. ....


Copy paste from my FB posting today!