Isnin, 30 Januari 2012

Terasa Nak Komen Video Clip Nie

Secara kebetulan, aku telah melihat video clip dibawah ini pada pertengahan tahun lepas. Tetapi apabila melihat kembali lagu "kalau berpacaran" dalam AJL TV3 malam tadi, aku rasa terpanggil untuk memberi sedikit komen tentang video clip Cikgu Shida nie. 

Aku rasa video clips Cikgu Shida jauh lebih baik dari lakunan penyanyi asal seperti yang dimainkan di TV semalam. Ia adalah satu bentuk "miming arts" dari seorang cikgu sekolah berasal dari Perak. Terlalu banyak komen yang diberikan kepada beliau. Komen seperti memalukan profession perguruan, buang masa, lebih baik periksa buku sekolah dan lain2 aku rasa datangnya dari kebanyakkan cikgu sekolah lain seluruh Malaysia. Namun pada aku, Cikgu Shida telah berjaya mempertontonkan kemajuan teknologi dalam video clips programming. Continuity rakamannya sungguh berkesan dan tak nampak terputus atau janggal. Dan yang lebih menariknya ialah bakat cikgu Shida itu sendiri dalam memperlihatkan kebolehannya dalam aktiviti seni diluar dari profession kerjaya beliau.

Kepada para pengkritik yang negative, I've something to say: 

Common friends......she is just a human being like you, me and everybody else. Apart from performing her duty & responsibility as a teacher during normal working hours she needs some personal time to enjoy herself. Perhaps, by performing the mimings will release her tension & whatever burden that she suffered during her working hours.

Janganlah rigid sangat kononnya memalukan profession perguruan. Think outside the box. After all she is doing all those things by herself without other interference.