Ahad, 15 Julai 2012

Tak Habis Lagi Pasal Sambutan Hari Lahir

Pertama sekali aku nak ucapkan Terima Kasih kepada Tuan Haji Mete yang dalam salam ziarahnya meninggal komen dalam tulisan artikel aku sebelum ini iaitu 7 - 7 . Sila baca komen aku dalam balasan kepada komen Tuan Haji.

Secara kebetulan, ketika aku masih berada di rumah ku di KL nie, anakku Norazia ada membawa kek untuk sambutan ulangtahun kelahiranku. Apalagi cucu2ku yang nakal2 tu pun menyanyi2 lagu popular tuu sambil menyuruh aku memegang pisau untuk memotong kek. Aku turutkan saja kehendak mereka.

Sebenarnya, aku hanya tahu ada sambutan Hari Lahir  ketika aku meningkat remaja iaitu semasa sedang menuntut di ITM sekitar tahun 70an. Kawan2 sebilik selalu mengadakan majlis ringkas menyambut hari kelahiran mereka. Namun sebaik saja kelahiran anak kembar pertamaku, saban tahun aku tak pernah tinggal aku menganjurkan sambutan hari kelahiran mereka. (Aku akan cari gambar2 sambutan ketika mereka kecil untuk disiarkan dalam blog ini nanti.

Kini, sejak dua, tiga tahun lepas mereka pula sentiasa menganjurkan sambutan Ulang Tahun Kelahiran Ku.

Terima Kasih kepada semua.

Kek Coklat dan Lauk2 untuk makan tengahari

Sambutan dalam rumahku di Ara Damansara bersama keluarga yang hadir