Ahad, 16 Disember 2012

Alhamdulillah, Rezeki yang Di Permudahkan oleh Allah SWT

Aku petik lagi Rambutan Gading dari Dusun Ku pagi tadi. Alhamdulillah, pasaran kali ini agak baik dan di permudahkan oleh Allah SWT.  Dua orang Peraih atau Penjual Buah telah datang kerumah aku dan ingin membeli seberapa banyak rambutan yang aku bawa balik dari Dusun pada harga borong RM1.00/kilo.

Oleh kerana semalam hujan lebat dan kebetulan pula ada pelanggan untuk RN Homestay jadi aku tak ke Dusun. Pagi ini aku sempat ke Dusun dan memetik Rambutan gading seperti gambar dibawah. 2 Peraih Buah datang kerumah dan memborong semua buah yang aku bawa balik tuu.

Secara kebetulan juga aku bernasib baik kerana iklan yang aku muatkan di Mudah.com tak jadi disiarkan kerana masalah teknikal.  Kalau ianya disiarkan mungkin aku akan jadi lebih sibuk.

Aku rasa cukup dengan 2 peraih yang ada untuk membeli hasil rambutan dari Dusun Ku.

Wassalam.

Yang sempat aku petik pagi tadi.